Vann-vittig fremgang med nytt servicelager
Mspa.no er Norges mest populære boblebad. Selskapet med en omsetning på over 100 millioner har ti ansatte og hovedkontor på Kolbotn.
Den sprudlende veksten har naturlig nok ført til noe større pågang i antallet servicehenvendelser og reparasjoner for eksisterende kunder. Til slutt fant ledelsen ut at de trengte å jobbe mer effektivt.
– Med den veksten vi opplever er vi nødt til å omstille oss ofte. Sist høst etablerte vi enda bedre rutiner ved å strukturere bedriften slik at vi er rigget for sunn og effektiv daglig drift, samt fortsette å ha Norges mest fornøyde spakunder.
– Jo større man blir, desto bedre kontroll må man ha på lageret, sier Cornelius Schmith.
Han er serviceansvarlig i Mspa.no, og fikk i oppgave å lede arbeidet med oppussing og innredning av hovedkontoret. Dette inkluderte også ombygging av serviceavdelingen på 80 kvadratmeter.
– Serviceavdelingen er viktig for oss. Her mottar vi motorenheter til spabad fra hele landet før de blir reparert og returnert til kundene. For oss er det viktig å tilby kundene god service. Da må alle ledd i serviceavdelingen fungere optimalt, forteller Schmith.
Tok kontakt med ekspert på lager
Han og de ansatte kan alt om boblebad, men mindre om lagerinnredning.
– Jeg gjorde en del research på nett, men det var ikke lett å finne en leverandør som kunne tilby det vi trengte av løsninger, sier Schmith.
Servicesjefen var på jakt etter en lokal leverandør som leverte reolinnredning av høy kvalitet, og ble tipset om å kontakte Mats Danielsen i BLS. Selskapet er en ledende leverandør av reolsystemer i det nordiske markedet med hovedkontor to kilometer unna på Trollåsen.
– Det var da jeg tok kontakt med Mats at brikkene falt på plass. Han skjønte hva vi trengte, og tilbød oss gode løsninger tilpasset våre behov, sier Schmith.
Tilbød gratis befaring
BLS er en stor aktør innen reolinnredning. Selskapet har fast kontaktperson, gratis befaring og skreddersydde løsninger som en del av sitt konsept.
– Små og mellomstore bedrifter blir ofte overrasket når vi tilbyr gratis befaring, men vi gjør det for å kunne tilby god service og best mulig sluttresultat, påpeker han.
Danielsen forteller at de fleste kunder trenger individuelle tilpasninger, men at de ikke helt vet hvilke løsninger de skal velge.
– De ender ofte opp med å kjøpe dårlige løsninger fra kataloger eller nettbutikker uten lokal tilstedeværelse. Med vårt konsept får også de mindre bedriftene oppfølging og løsninger på nivå med de store aktørene, sier han.
Er fornøyd med personlig service
Etter råd fra Mats valgte Mspa å beholde noen av de gamle reolene, og supplere med nye småvarereoler fra BLS. Rask levering fra norsk lager var også viktig for Mspa.
Det nye servicelageret sto ferdig i desember 2020, og har allerede gitt positive resultater.
– Vi merker at servicelageret har blitt mer effektivt. Arbeidsflyten går fortere, og kundeopplevelsen blir bedre. Sånn sett har vi fått valuta for pengene ved å følge rådene fra BLS, sier Schmith.
Han er veldig fornøyd med samarbeidet, og har i ettertid også bestilt inn nye småvarereoler.
– Mats har fulgt oss opp på en veldig god måte. Jeg vil absolutt anbefale BLS videre til andre bedrifter, uansett om de er små eller store, avslutter Cornelius Schmith.